C C C C A+ A A- X

Мерки за постепенно нормализиране работата на Апелативен съд – Пловдив

Дата на публикуване 14 май 2020 Последна редакция 14 май 2020 Прессъобщения Отпечатай

 

Със своя заповед председателят на Апелативен съд – Пловдив Магдалина Иванова разпореди, считано от днес - 14.05.2020 г., да започне насрочването на всички видове дела в открити съдебни заседания.

Отсрочените в периода от 16.03.2020 г. до 13.05.2020 г. дела, да бъдат насрочвани за разглеждане преди ненасрочените и новообразувани дела през същия период. Делата ще  се насрочват по график през по-голям период от време помежду им, с оглед  недопускане на забава и необходимостта от извършване на дезинфекция и проветряване на съдебната зала, след всяко от тях.

Разглеждането на всички дела може да бъде организирано чрез видеоконферентна връзка, в. т.ч. чрез използване на интернет приложения, до отпадане на всички мерки по повод обявената в страната епидемична обстановка. Когато няма обективна възможност за спазване на мерките за безопасност, дело във вече подготвен и обявен график, може да се отсрочи, след съгласуване между съдията докладчик и административния ръководител на съда за друга дата, на която би могло да се осигури нормалното му разглеждане или, по обоснована преценка, за дата, след отмяна на обявената епидемична обстановка. В тези случаи делото ще се вписва в нарочно създаден електронен регистър,  който ще съдържа неговият номер, съдията докладчик, причините за отсрочване и новата дата за насрочване. В случай, че към 14.05.2020 г. има насрочени съдебни заседания с обичайния темп на работа преди обявяване на извънредното положение в страната – през 10 минути или по няколко дела в един и същи час и не е възможно разглеждането им съобразно мерките за безопасност или съдебното заседание не може да бъде проведено в предварително определената времева рамка, съответните съдебни състави следва да предприемат действия за отсрочване, за което да уведомят административния ръководител или, при забава, да уведомят служителите на съдебната охрана, осъществяващи пропускателния режим за възможната забава в определения график за деня.

За подпомагане дейността на служителите на РД „Охрана“ – Пловдив, които осъществяват пропускателния режим, на двата входа на Съдебната палата – Пловдив ще се осигури дежурен съдебен служител от Апелативен съд  - Пловдив в дните, за които има насрочени открити съдебни заседания в съда. Той ще проверява по списъците за призоваване явилите се лица по всяко конкретно дело, които ще се пропускат не по – рано от 10 минути преди началото му, освен ако съответният съдебен състав не е разпоредил друго.

В съдебната зала ще се допускат само лица с маски или шлемове.

В съдебната зала ще влизат  само участниците в конкретното производство. Препоръчително е вещите лица да изчакват извън съдебните сгради или залите до поканването им, а свидетелите, непосредствено след изслушването им, да напускат съдебните зали и сградите, освен ако съдебният състав не реши друго.

В заповедта се указва на съдиите, при възможност, да организират получаването и изпращането на съдебни книжа по електронен път на заявените от страните и/или техните представители електронни адреси, както и при възможност, да организират начина на работа с вещите лица по електронен път. Препоръчва се и, при възможност, призоваването да се извършва по телефона.

 

Относно мерките  за безопасност, в заповедта се посочва,че  дезинфекцията и проветряването на всички работни помещения в съда ще да се извършва без присъствие на магистрати, съдебни служители, адвокати и граждани, във времето по предварително обявения график, а на съдебните зали - между делата в заседанието или съобразно разпореждането на съдебния състав.

По време на съдебните заседания трябва да се спазва необходимата дистанция между съдебния секретар, съдебния състав и участниците в процеса.

 

 

 

 

 

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация